Travellive Editor's Picks - Hotlist 2023 (4)

06/06/2023

Travellive mong muốn tôn vinh những khách sạn, khu nghỉ dưỡng, du thuyền đã phát triển mạnh mẽ, không ngừng nỗ lực để cung cấp dịch vụ tốt nhất cho du khách. Travellive Editor's Picks - Hotlist 2023 chính là bộ sưu tập những trải nghiệm tuyệt vời nhất gửi đến Quý độc giả.

Dưới đây là 4 hạng mục cuối cùng của đề cử từ Ban biên tập Travellive. Bao gồm các hạng mục là MICE destination, Workcation, Residence, Most looked forward to future projects:

MICE DESTINATION - KHÁCH SẠN VÀ KHU NGHỈ DƯỠNG PHÙ HỢP VỚI HỘI THẢO, HỘI NGHỊ, KHEN THƯỞNG, SỰ KIỆN

1. New World Phú Quốc Resort

Với kiến trúc, thiết kế độc đáo, lấy cảm hứng từ làng chài miền biển truyền thống và dịch vụ của lòng hiếu khách nồng hậu, New World Phú Quốc Resort chào đón bạn với một định nghĩa mới về nét sang trọng truyền thống. Với diện tích 60 ha được phủ bởi 8000 cây dừa xanh ngắt, khu nghỉ dưỡng 375 biệt thự hồ bơi riêng, khu vực ngoài trời rộng lớn, khu vực ngoài trời rộng lớn và bãi biển đẹp như tranh vẽ, New World Phú Quốc là lựa chọn và điểm đến lý tưởng cho các cuộc họp, sự kiện trong khu vực và thế giới.

Địa chỉ: Bãi Khem, Phường An Thới, Thành phố Phú Quốc, Kiên Giang

Tel: (+84) 297 371 6666

Mail: [email protected]

Empty

2. The Grand Hồ Tràm (Holiday Inn & Intercontinental Hồ Tràm)

Nằm ở vị trí chỉ cách TP. Hồ Chí Minh 2 giờ di chuyển, The Grand Ho Tram Strip là tổ hợp giải trí với hai tòa khách sạn 5 sao là InterContinental® Grand Ho Tram và Holiday Inn Resort Ho Tram Beach với công suất tiếp đón lên đến 1100 phòng. Với hơn 15 nhà hàng và quầy bar, 5 hồ bơi, 2 Spa đoạt nhiều giải thưởng danh giá và hệ thống sân golf The Bluffs Grand Ho Tram Strip hàng đầu Châu Á được thiết kế bởi huyền thoại Greg Norman.

Địa chỉ: Xã Phước Thuận, Xuyên Mộc, Bà Rịa- Vũng Tàu

Tel: (+84) 254 378 8022 / 1800 588 801

Mail: [email protected]

InterContinental-Overview-Landscape Night

3. Bellerive Hội An Hotel & Spa

Nổi tiếng bởi kiến trúc ấn tượng, hiện đại và độc đáo, khách sạn 5 sao mới nhất - Bellerive Hội An vinh dự là đích đến du lịch MICE hàng đầu khu vực Hội An, Quảng Nam. Cộng hưởng nhiều yếu tố với 170 phòng và 08 villas (gần 100 phòng Twins), 01 phòng hội nghị, 02 phòng họp, không gian teambuilding trong và ngoài trời hoặc ở biển Cửa Đại đi kèm với các dịch vụ ăn uống, spa, vui chơi và nghỉ dưỡng khác đáp ứng được mọi nhu cầu của các đoàn lớn nhỏ để tổ chức hội thảo, hội nghị, khen thưởng, sự kiện.

Địa chỉ: Số 33 Lê Đại Hành, Hội An, Quảng Nam

Tel: (+84) 235 392 8888

Mail: [email protected]

anh thay

4. JW Marriott Hanoi

JW Marriott Hanoi tọa lạc tại trung tâm thương mại mới của Hà Nội cách sân bay Nội Bài chỉ 27 km. Với tổng diện tích khu phòng họp, hội nghị và khu vực sảnh hội nghị lên đến hơn 5.000 m2, JW Marriott Hanoi là địa điểm lý tưởng phục vụ cho các sự kiện MICE (Hội nghị, hội thảo, sự kiện và triển lãm) tại Việt Nam. Khách sạn có tổng số 17 phòng họp, trong đó bao gồm 2 phòng hội thảo lớn rộng 1.000 m2 và 480 m2 với khu vực tiền sảnh rộng đủ phục vụ 1000 quan khách.

Địa chỉ: Số 8 Đường Đỗ Đức Dục, Mễ Trì, Từ Liêm, Hà Nội

Tel: (+84) 243 833 5588

Mail: [email protected]

Grand Ballroom (2)

5. Novotel Hanoi Thai Ha Hotel

Nằm ở trung tâm Hà Nội, Novotel Hanoi Thai Ha là một khách sạn đầy cảm hứng với nhiều lựa chọn lưu trú và dịch vụ tiện nghi. Không chỉ là một điểm đến lý tưởng cho tất cả các du khách, Novotel Thai Ha còn mang đến những trải nghiệm dịch vụ chuyên nghiệp, đẳng cấp và cá nhân hóa. Với nhiều loại hình phòng họp cùng cơ sở vật chất hiện đại, khách sạn cũng là địa điểm hoàn hảo của thành phố để tổ chức các cuộc họp, hội nghị, đám cưới và sự kiện.

Địa chỉ: Số 2 Thái Hà, Đống Đa, Hà Nội

Tel: (+84) 243 857 5588

Mail: [email protected]

NovotelThaiHaHanoi

WORKCATION - NƠI LÀM VIỆC TỪ XA LÝ TƯỞNG

1. Crowne Plaza Phú Quốc Starbay

Crowne Plaza Phú Quốc Starbay là khu nghỉ dưỡng cao cấp với 308 phòng nghỉ, suite và villa mang phong cách trang nhã ven biển Bãi Dài, Tây Bắc Phú Quốc. Phòng tiệc và hội nghị được thiết kế thời thượng để trở thành tiêu điểm mang phong cách đương đại, lý tưởng để tổ chức các sự kiện hoặc gặp mặt. Bên cạnh đó, hai nhà hàng đa dạng, Hoa Sim Spa và phòng Gym hiện đại trong khuôn viên khu nghỉ dưỡng cũng sẽ giúp du khách khơi dậy nguồn năng lượng dồi dào cho công việc.

Địa chỉ: Khu Bãi Dài, Xã Gành Dầu, Thành Phố Phú Quốc, Tỉnh Kiên Giang

Tel: (+84) 297 368 3999

Mail: [email protected]

crowne plaza qhu quoc starbay

2. Vinpearl Landmark 81, Autograph Collection

Vinpearl Landmark 81, Autograph Collection - khách sạn cao nhất Việt Nam với 223 phòng có cửa sổ lớn từ trần đến sàn và bàn làm việc cạnh cửa sổ đem đến tầm nhìn ra sông Sài Gòn tuyệt đẹp khơi nguồn cảm hứng cho những ý tưởng mới. Club Lounge cao nhất thành phố trên lầu 71 với Internet tốc độ cao miễn phí, không gian tuyệt vời cũng như đồ uống phục vụ cả ngày. Ngoài ra, khách sạn còn có các phòng họp hiện đại phù hợp nhiều quy mô, phòng gym 24/7 trang bị hiện đại, hồ bơi vô cực trên cao nhìn ra thành phố.

Địa chỉ: 720A Điện Biên Phủ, Quận Bình Thạnh, TP Hồ Chí Minh

Tel: (+84) 283 971 8888

Mail: [email protected]

Sky-Studio-1

3. Wink Hotel Danang Riverside

Wink Hotels là thương hiệu khách sạn trẻ trung, sôi động mang đến trải nghiệm cao cấp, bền vững với quầy tự check-in, máy bán hàng tự động không dùng tiền mặt, Internet tốc độ cao miễn phí, không gian làm việc co-working và dịch vụ 24/7 như phòng gym, quầy bar... phù hợp các chuyến du lịch kết hợp công việc. Nơi đây có tổng cộng 357 phòng, bao gồm 287 phòng khách sạn và 70 căn hộ dịch vụ và nằm ngay sát bờ sông Hàn chỉ nằm cách bãi biển Mỹ Khê 5 phút lái xe.

Địa chỉ: 351 Trần Hưng Đạo, An Hải Trung, Sơn Trà, TP. Đà Nẵng

Tel: (+84) 978 746 709

Mail: [email protected]

Empty

RESIDENCE - KHU LƯU TRÚ DẠNG CĂN HỘ

1. À la carte halong bay

Tự hào là khách sạn dạng căn hộ sát biển và cao nhất Miền di sản Hạ Long, phòng lưu trú ở à la carte halong bay có 8 hạng cùng diện tích từ 40m2 trở lên. Toàn bộ phòng ở à la carte halong bay luôn có bếp với đa dạng các tiện ích khác trong phòng. Khách à la carte halong bay chính là sự lựa chọn hoàn hảo cho chuyến đi “chạm mây thưởng vịnh” của mọi người.

Địa chỉ: Lô H30-H33, Bán đảo 2, Hạ Long Marina Plaza, phường Hùng Thắng, TP Hạ Long, Quảng Ninh

Tel: (+84) 835 643 388

Mail: [email protected]

Trang thông tin du lịch và phong cách sống Travellive+
Empty

2. Fraser Residence Hanoi

Tọa lạc tại vị trí lý tưởng ở phía Tây Hồ Tây, tâm điểm giao thương, tài chính và văn hóa mới của thủ đô Việt Nam, Fraser Residence Hanoi là sự lựa chọn hoàn hảo cho chuyến công tác hay kỳ nghỉ của bạn cùng người thân. 216 căn hộ dịch vụ đầy đủ tiện nghi, được thiết kế với kiến trúc đương đại và tối giản, phù hợp với các lưu trú dài hạn và ngắn ngày.

Địa chỉ: C5, Đường Đỗ Nhuận, Phường Xuân Đỉnh, Quận Bắc Từ Liêm, Hà Nội

Tel: (+84) 243 275 0888

Mail: [email protected]

One Bedroom Deluxe-2

3. Citadines Regency Saigon

Citadines Regency Saigon với 229 căn hộ - phòng khách sạn mang phong cách hiện đại, từ các hạng phòng khách sạn tiêu chuẩn, căn hộ studio đến loại căn hộ một phòng ngủ với không gian phòng khách và bếp riêng biệt. Các tiện nghi tại đây bao gồm hồ bơi ngoài trời, hồ bơi cho trẻ em, phòng tập thể dục, phòng xông hơi, dịch vụ giặt là, nhà hàng cùng nhiều loại hình dịch vụ tiện lợi khác, đem lại những trải nghiệm lưu trú phong phú tới các du khách.

Địa chỉ: Số 20-22 Phạm Ngọc Thạch, Quận 3, TP Hồ Chí Minh

Tel: (+84) 283 736 6666

Mail: [email protected]

f4348df2-8614-44cd-b2f8-14c4857fd537

Most looked forward to future projects - DỰ ÁN KHÁCH SẠN & KHU NGHỈ DƯỠNG ĐÁNG TRÔNG ĐỢI

1. LUXNAM* Phú Quốc

LUXNAM* Phú Quốc là khu nghỉ dưỡng đẳng cấp được xây dựng trên mặt nước, tọa lạc giữa hòn đảo bao quanh là rừng cây xanh mát. Nằm ẩn mình giữa bãi biển hoang sơ và rừng rậm nhiệt đới, khu nghỉ dưỡng bao gồm hai phân khu được kết nối với nhau bằng một cầu tàu dài 4 km, bắc qua làn nước biển trong xanh. Mang phong cách nghỉ dưỡng và độc đáo được lấy cảm hứng từ các resort Maldives, LUXNAM* Phú Quốc là sự kết hợp độc đáo giữa phong cách kiến trúc đương đại sang trọng và những nét đẹp truyền thống văn hóa đặc sắc của Việt Nam.

Địa chỉ: Bãi Thơm, Đảo Phú Quốc

LUXNAM (1)

2. Fusion Resort & Villas Đà Nẵng

Tọa lạc tại Đà Nẵng, Fusion Resort & Villas Đà Nẵng dự kiến sẽ tiếp đón du khách vào mùa thu này. Fusion Resort & Villas Đà Nẵng có 85 biệt thự, từ một đến sáu phòng ngủ, mang đến 242 phòng lưu trú và hội tụ đầy các dịch vụ trải nghiệm nghỉ dưỡng kết hợp wellness - chăm sóc sức khỏe và ăn sáng mọi lúc mọi nơi đặc trưng của Fusion. Mỗi villa có một phong cách riêng, bếp tiện nghi, vườn và hồ bơi mang đến phong cách sống gần gũi với thiên nhiên.

Địa chỉ: Trường Sa, Hoà Hải, Ngũ Hành Sơn, Đà Nẵng

Website: www. fusionhotelgroup.com

Fusion-Resort-Villa-Da Nang-Villa J12_ (16)

3. L7 West Lake Hanoi by LOTTE

L7 WEST LAKE HANOI là khách sạn thứ tư của thương hiệu L7 HOTELS và là khách sạn 5 sao L7 HOTELS đầu tiên ở nước ngoài. Sở hữu phong cách sống tinh túy với 264 phòng khách sạn và 192 căn hộ lưu trú, L7 WEST LAKE HANOI ghi lại nét độc đáo của Hà Nội và mở ra niềm vui du ngoạn với không gian thiết kế táo bạo, truyền cảm hứng cho thế hệ Millennials. L7 WEST LAKE HANOI thuộc tổ hợp đa chức năng lớn nhất tại Hà Nội của Tập đoàn Lotte Hotels & Resorts, dự kiến khai trương vào tháng 7/2023.

Địa chỉ: Ngõ 683, Đường Lạc Long Quân, Phú Thượng, Tây Hồ, Hà Nội

Tel: (+84) 243 333 9000

Mail: [email protected]

Overview

============================================================

The following are the last four categories of nominations from the Travellive Editorial Board. Including categories are: MICE destination, Workcation, Residence, Most looked forward to future projects.

MICE destination - HOTELS AND RESORTS SUITABLE FOR WORKSHOPS, CONFERENCES, AWARD CEREMONIES, AND OTHER EVENTS

1. New World Phu Quoc Resort

With stylish architecture, a unique design inspired by traditional fishing villages and warm, heartfelt hospitality, New World Phu Quoc Resort welcomes you to experience the new definition of contemporary luxury. Featuring an all pool villas concept, vast outdoor areas and a stunning, picture perfect beach, the resort is the ideal choice for regional and global meetings, incentives and all types of events. We offer innovative event venues both indoors and outdoors, ideal for elegant celebrations, team building and extraordinary galas.

Address: Khem Beach, An Thoi Ward, Phu Quoc City, Kien Giang, Vietnam

Tel: (+84) 297 371 6666

Mail: [email protected]

The Bay Kitchen-1st Floor_Private Dining Room

2. The Grand Ho Tram (Holiday Inn &Intercontinental Ho Tram)

Situated just a two-hour drive from Ho Chi MinhCity, The Grand Ho Tram Strip is a complex with two 5-star hotel buildings, InterContinental® Grand Ho Tram and Holiday Inn Resort Ho Tram Beach, with a reception capacity of 1100 rooms. The complex has over 15 restaurants and bars, five swimming pools, two award-winning spas, and Asia’s top-rated golf course The Bluffs Grand Ho Tram Strip, designed by the legendary Greg Norman.

Address: Phuoc Thuan Commune, Xuyen Moc, Ba Ria-Vung Tau, Vietnam

Tel: (+84) 254 378 8022 / 1800 588 801

Mail: [email protected]

Copy of Function Room(2)_edit

3. Bellerive Hoi An Hotel & Spa

Famous for its impressive, modern, and unique architecture, the newest 5-star hotel, Bellerive Hoi An, is the leading MICE tourist destination in Hoi An, Quang Nam. With 170 rooms and 8 villas (nearly 100 twin rooms), 1 conference room, 2 meeting rooms, and indoor and outdoor areas for teambuilding or organization on Cua Dai beach, services, catering, spa, entertainment, and other resorts meet all the needs of large and small groups to organize seminars,conferences, and events.

Address: 33 Le Dai HanhStreet, Hoi An City, QuangNam Province, Vietnam

Tel: (+84) 235 392 8888

Mail: [email protected]

Bellerive Hoi An HOtel (6)

4. JW Marriott Hanoi

The JW Marriott Hanoi is 27km from Noi Bai International Airport, home to a number of global corporations. Their expansive meeting space is yours to arrange, with a total of 17 rooms with a ceiling height of 6.5 meters and above, the entire meeting space is surrounded by 2,600 square meters of pre-function areas. This is the venue that sets no limit to your expectation. Their intuitive event experts will seamlessly execute your program to the minutest of details, allowing you to beat peace with confidence of your success.

Address: 8 Do Duc Duc, MeTri Street, Tu Liem District, Hanoi, Vietnam

Tel: (+84) 243 833 5588

Mail: [email protected]

JW marriot

5. Novotel Hanoi Thai Ha Hotel

Set in the heart of Hanoi, Novotel Hanoi Thai Ha is an inspiring city hotel with a variety of accommodation options and facilities. The hotel is an ideal destination for all travellers where you can enjoy a modern, uplifting and relaxing atmosphere. You can also experience different tastes from all around the world in one of our restaurants and bars. With its wide range of meeting rooms, ballroom and event venues, the hotel is also the city’s perfect place for meetings, conferences, weddings and events.

Address: 2 Thai Ha Street, Dong Da, Hanoi, Vietnam

Tel: (+84) 243 857 5588

Mail: [email protected]

Empty

Workcation - IDEAL REMOTE WORKING LOCATIONS

1. Crowne Plaza Phu Quoc Starbay

Crowne Plaza Phu Quoc Starbay is a premium address presenting 308 elegantly styled rooms, suites, and villas located right on the Northwestern coast of Phu Quoc at Bai Dai Beach. The design-led ballroom and meeting rooms provide a contemporary focal point for the ideal conference or social gathering. Resort guests will enjoy local and international dining at two distinctive restaurants, rekindle their inner energies at Hoa Sim Spa and stay in shape at a state-of-the-art gym.

Address: Bai Dai Area, Ganh Dau Commune, Phu Quoc City, Kien Giang Province, Vietnam

Tel: (+84) 297 368 3999

Mail: [email protected]

CPPQ - Resort Centre Front view

2. Vinpearl Landmark 81, Autograph Collection

Vinpearl Landmark 81, Autograph Collection - Vietnam's highest hotel offers 223 rooms with floor-to-ceiling windows and a dedicated window-side working desk with magnificent Saigon river views that inspire new ideas.The highest Club Lounge in town on 71st floor provides you with free high-speed internet, excellent working environment as well as all-day refreshments. From daily breakfast to after-work refreshments and a wide range of international cuisine to boost your energy and increase productivity. In addition, meeting room for all scales usage, all-day dining venues, 24/7 gym and outdoor infinity pool with city view are available.

Address: 720A Dien Bien Phu Street, Binh Thanh District, HCMC, Vietnam

Tel: (+84) 283 971 8888

Mail: [email protected]

The Cloud_02

3. Wink Hotel Danang Riverside

Wink Hotels is a youthful, vibrant hotel brand that offers an elevated, sustainable and streamlined guest experience with self-check-in counters, cashless vending machines, free high-speed internet, a coworking space, and 24/7 services like a gym and bar. Wink Hotel Danang Riverside has a total of 357 rooms, including 287 hotel rooms and 70 serviced apartments. It’s located right on the bank of the Han River, and just a 5-minute drive from My Khe beach.

Address: 351 Tran Hung Dao, An Hai Tay, Son Tra, Da Nang City, Vietnam

Tel: (+84) 978 746 709

Mail: book@wink-hotelscom

Empty

Residence - APARTMENT STYLE ACCOMMODATIONS

1. À la carte halong bay

Proud to be the highest beachfront residence in the Heritage Halong City, rooms at à la carte halong bay are categorized into 8 different types starting from 40 square meters regarding room’s area. The kitchen area is found in all rooms with various in-room amenities. À la carte halong bay is the perfect choice for your adventure to the heritage site - Halong Bay.

Address: Plot H30-H33, Peninsula 2, Ha Long Marina Plaza, Hung Thang Ward, Ha Long City, Quang Ninh, Vietnam

Tel: (+84) 835 643 388

Mail: [email protected]

z3982519683763_aec1852121a3d8ad9afb54ca274821a3

2. Fraser Residence Hanoi

Ideally located in the west of Westlake’s urban area a new focal point of trade, finance, and culture in the capital of Vietnam, Fraser Residence Hanoi is a perfect choice for your business trip or a staycation with your loved one. Featuring 216 smartly-appointed serviced apartments, each exudes a delicate blend of contemporary and minimalist architecture.

Address: C5, Do Nhuan Street, Xuan Dinh Ward, Bac Tu Liem District, Hanoi, Vietnam

Tel: (+84) 243 275 0888

Mail: [email protected]

Empty

3. Citadines Regency Saigon

The 229-unit Citadines Regency Saigon offers stylish units ranging from Classic Room, Studio, and One-Bedroom Apartments. The Apart’hotel’s facilities include 24-hour reception and security, housekeeping service, café and restaurant, swimming pool, fitness center, sauna, and launderette. Residents of this modern Saigon serviced apartment can customize their stay with an array of optional services such as laundry and dry cleaning, in-room dining, and exciting residents’ programs to help residents settle into their new homes.

Address: 20-22 Pham Ngoc Thach Street, District 3, HCMC, Vietnam

Tel: (+84) 283 736 6666

Mail: [email protected]

SR_Vietnam_Ho Chi Minh_Cit Regency Saigon_1BRM_Classic_Dinning rm-HR

Most looked forward to future projects - THE MOST ANTICIPATED HOTEL AND RESORT PROJECTS

1. LUXNAM* Phu Quoc

One-of-a-kind in Asia, LUXNAM* Phu Quoc is an eye-catching overwater resort on a jungle-draped island off the coast of Vietnam. Tucked away between a pristine beach and tropical jungle, the dragon-shaped resort consists of two areas connected by a sleek 4-kilometer-long jetty over the lagoon. An unexpected, modernist Maldivian-style resort, LUXNAM* Phu Quoc, sits above the shallow waters and coral reefs of Kien Giang Biosphere Reserve. Its design inspiration originates from reimagined Vietnamese traditions with a minimalist twist.

Address: Thom Beach, Phu Quoc Island, Vietnam

LUXNAM (3)

2. Fusion Resort & Villas Danang

Located in one of Vietnam’s pre-eminent destinations, another prime beach front property that will debut this year is Fusion Resort &Villas Danang. Planned for opening in fall 2023, this 242-key resort, includes four dining and entertainment offerings as well as Fusion’s distinct and leading wellness facilities. The new property will have 85 luxurious private villas, ranging in size from one- to six-bedrooms. Each offering a unique open-plan living concept, a fully equipped kitchen, and a lush tropical garden with a private plunge pool. Food and beverage offerings feature a beach-front grill, casual all-day dining restaurant, a poolside bar, and Fusion’s“breakfast anywhere, anytime” concept.

Address: Truong Sa, HoaHai, Ngu Hanh Son, Da Nang, Vietnam

Website: wwwfusionhotelgroup.com

Fusion-Resort-Villa-Da Nang-Villa J12_ (6)

3. L7 West Lake Hanoi

L7 WEST LAKE HANOI is the fourth property from the L7 HOTELS brand and the first 5-star L7 HOTELS operated overseas. It is a quintessential lifestyle hotel in Hanoi with 264 hotel rooms and 192 residence rooms. L7 WEST LAKE HANOI captures the unique traits of Hanoi with bold design and unlocks the joy of traveling through creative spaces for culture creator sand millennials. Scheduled to be opened in July 2023, L7 WEST LAKE HANOI is part of the largest hotel/shoppingmall/office complex in Hanoi of Lotte Hotels & Resorts Group.

Address: Alley 683, Lac Long Quan, Phu Thuong, Tay Ho, Hanoi, Vietnam

Tel: (+84) 243 333 9000

Mail: [email protected]

Hotel lobby
RELATED ARTICLES